Škola hrou
„Škola hrou“
Když J. A. Komenský vyslovil tato slova, neměl tím na mysli, aby si děti ve škole místo učení hrály, jak se řada lidí dnes domnívá, ale aby se žáci učili prostřednictvím hry, ve smyslu hry jako divadelního představení. Jan Ámos dobře věděl, které všechny složky mateřského jazyka a osobnosti žáka tímto může rozvíjet.
Jeho slova si vzaly k srdci učitelky čtvrtého ročníku a se svými žáky si připravili divadelní představení pro žáky druhého ročníku. Naše třída 2. C se tedy ve středu 20. 2. 08 vypravila do 4. B na divadelní představení. Měli jsem možnost vidět představení „Rusalka“ v podání žáků 4. B. Čtvrťáci byli na naši návštěvu pečlivě připravení. Jejich třída se tak proměnila v hlediště a jeviště, školní tabule posloužila jako divadelní kulisa a k hereckým výkonům nechyběly ani rekvizity.
Aby druháci dokázali snahu starších spolužáků náležitě ocenit, připravili jsme si i my krátké představení pro čtvrťáky. Sehráli jsem čtvrťákům „Palečka a jeho kamarády“ podle F. Hrubína. Tentokrát jsme si kulisy a rekvizity přinesli s sebou.
Zajímavé bylo závěrečné povídání o tom, jak jednotlivé třídy představení připravovaly a jaké dojmy si s akce jednotlivci odnáší. Díky tomu, že obě třídy připravovaly své představení, měly obě skupiny příležitost vyzkoušet si, co je to tréma, jaký rozdíl je mezi tím, sehrát scénu před obecenstvem, či bez něho, a že příprava takového představení není jednoduchou záležitostí. Dokázali druháci ocenit čtvrťáky i čtvrťáci ocenit druháky.